آموزش زبان سوم راهنمایی
زبان انگلیسی سوم راهنمایی
درس اول
درس اول |
S مالکیت
گرامر یا دستور زبان این درس درباره
استفاده از S مالکیت ، یا آپُستروف S، می باشد و قسمت دیگر گرامر آن
درباره استفاده از of در نسبت دادن شیء به شیء دیگر می باشد.
S مالکیت |
گرامر یا دستور زبان این درس درباره استفاده از S مالکیت ، یا آپُستروف S، می باشد و قسمت دیگر گرامر آن درباره استفاده از of در نسبت دادن شیء به شیء دیگر می باشد. |
نکات
گرامری این درس به ترتیب زیر می باشد.
نکات گرامری این درس به ترتیب زیر می باشد. |
نکات
1 – هر گاه بخواهیم جسمی یا
شیء را به انسانی تعلق و مالکیت دهیم، ابتدا یک آپُستروف s یا(s') به آخر
اسم انسان اضافه می کنیم سپس نام شیء مورد نظر را به دنبال آن می آوریم .
مثال :
نکات |
1 – هر گاه بخواهیم جسمی یا شیء را به انسانی تعلق و مالکیت دهیم، ابتدا یک آپُستروف s یا(s') به آخر اسم انسان اضافه می کنیم سپس نام شیء مورد نظر را به دنبال آن می آوریم . مثال : |
Sara's book : کتاب سارا
Sara's book : کتاب سارا |
Teacher's pen : خودکار معلم
Teacher's pen : خودکار معلم |
2
– (s') یا آپُستروف s مالکیت مخصوص تعلق جسم یا شی به انسان است و برای
تعلق دادن شی به شی دیگر هرگز به کار نمی رود.
2 – (s') یا آپُستروف s مالکیت مخصوص تعلق جسم یا شی به انسان است و برای تعلق دادن شی به شی دیگر هرگز به کار نمی رود. |
3 - اگر اسمی که می
خواهیم شیء را به آن نسبت دهیم به حرف S ختم شود و یا s جمع به دنبال داشته
باشد کافی است فقط علامت آپُستروف را سمت راست آن S که در آخر اسم وجود
دارد بیاوریم مثل :
3 - اگر اسمی که می خواهیم شیء را به آن نسبت دهیم به حرف S ختم شود و یا s جمع به دنبال داشته باشد کافی است فقط علامت آپُستروف را سمت راست آن S که در آخر اسم وجود دارد بیاوریم مثل : |
Student's books : کتاب های دانش آموزان
Student's books : کتاب های دانش آموزان |
Girl's
dresses: لباس های دختران
Girl's dresses: لباس های دختران |
4 – اگر بخواهیم شیء را به شئی دیگر تعلق
و مالکیت دهیم ، کافی است حرف اضافه of را بین اسم آن دو شی قرار دهیم مثل
:
4 – اگر بخواهیم شیء را به شئی دیگر تعلق و مالکیت دهیم ، کافی است حرف اضافه of را بین اسم آن دو شی قرار دهیم مثل : |
The door
of the class : دربِ کلاس
The door of the class : دربِ کلاس |
شی تعلق داده شده حرف اضافه
شی تعلق داده شده حرف اضافه |
The legs
of the table : پایه های میز
The legs of the table : پایه های میز |
5- حرف
اضافه of فقط برای تعلق دادن شی به شی دیگر به کار می رود و برای تعلق دادن
شی به انسان ها به کار نمی رود.
5- حرف اضافه of فقط برای تعلق دادن شی به شی دیگر به کار می رود و برای تعلق دادن شی به انسان ها به کار نمی رود. |
6 – نکته دیگر این درس در مورد
استفاده از «صفت» می باشد. همانطور که می دانید « صفت» کلمه ای است که مشخص
کننده وضعیت یا حالت اسم می باشد. صفت قبل از اسم می آید و آن را توصیف می
کند مانند :
6 – نکته دیگر این درس در مورد استفاده از «صفت» می باشد. همانطور که می دانید « صفت» کلمه ای است که مشخص کننده وضعیت یا حالت اسم می باشد. صفت قبل از اسم می آید و آن را توصیف می کند مانند : |
Old man
:مردِ پیر
Old man :مردِ پیر |
old: صفت
old: صفت |
man : اسم
man : اسم |
Easy question : سؤالِ آسان
Easy question : سؤالِ آسان |
Easy
: صفت
Easy : صفت |
question : اسم
question : اسم |
7- در
جمله صفت قبل از اسم می آید و آن را توصیف می کنند مانند :
7- در جمله صفت قبل از اسم می آید و آن را توصیف می کنند مانند : |
The old
man is in the room. پیر مرد در اتاق است
The old man is in the room. پیر مرد در اتاق است |
و یا بعد
از فعل to be مانند am-is- are میآید مانند :
و یا بعد از فعل to be مانند am-is- are میآید مانند : |
The
question is easy. سؤال آسان است
The question is easy. سؤال آسان است |
easy : صفت
easy : صفت |
This girl is very fat .
این دختر خیلی چاق است
This girl is very fat . این دختر خیلی چاق است |
fat : صفت
fat : صفت |
8- نام
رنگ ها خود صفت هستند چون اسم را توصیف می کنند مانند :
8- نام رنگ ها خود صفت هستند چون اسم را توصیف می کنند مانند : |
Blue car
اتوبوس آبی
Blue car اتوبوس آبی |
Red shoes کفش های قرمز
Red shoes کفش های قرمز |
9- بعضی
از صفاتی که شما با آن ها آشنا هستید عبارتند از :
9- بعضی از صفاتی که شما با آن ها آشنا هستید عبارتند از : |
Tall :
بلند , short: کوتاه ,thin: لاغر
Tall : بلند , short: کوتاه ,thin: لاغر |
Fat : چاق , small : کوچک , large:
بزرگ
Fat : چاق , small : کوچک , large: بزرگ |
Old: قدیمی , new: جدید , young: جوان
Old: قدیمی , new: جدید , young: جوان |
Hard : مشکل , easy: آسان
, blue: آبی
Hard : مشکل , easy: آسان , blue: آبی |
Red: قرمز , yellow : زرد , black : سیاه
Red: قرمز , yellow : زرد , black : سیاه |
تمرین :
تمرین : |
1 – با توجه به جملات
داده شده ، جملات جدید بسازید و در آن ها 'sیا of به کار ببرید.
1- Ali has a car . It is red.
1 – با توجه به جملات داده شده ، جملات جدید بسازید و در آن ها 'sیا of به کار ببرید. |
1- Ali has a car . It is red. |
پاسخ: Ali's car
is red .
پاسخ: Ali's car is red . |
چون Ali
انسان (جاندار) است برای تعلق دادن car به Ali از 's استفاده می کنیم.
چون Ali انسان (جاندار) است برای تعلق دادن car به Ali از 's استفاده می کنیم. |
2- This table has four legs. These are short.
2- This table has four legs. These are short. |
پاسخ:The
legs of this table are short.
پاسخ:The legs of this table are short. |
چون می
خواهیم the legs(بی جان) را به this تعلق دهیم از of استفاده می کنیم.
چون می خواهیم the legs(بی جان) را به this تعلق دهیم از of استفاده می کنیم. |
2 – گزینه صحیح را انتخاب کنید
1- what colour are these apples? They are ………..
2 – گزینه صحیح را انتخاب کنید |
1- what colour are these apples? They are ……….. |
a)
red apple
a) red apple |
b) apples
b) apples |
c) red
c) red |
d) red apples
d) red apples |
پاسخ :
گزینه c صحیح است. فقط در مورد رنگ سؤال شده است.
پاسخ : گزینه c صحیح است. فقط در مورد رنگ سؤال شده است. |
2- whose book is ti? This is ……..
2- whose book is ti? This is …….. |
a) Amir's
a) Amir's |
b)
Amirs'
b) Amirs' |
c) book of Amir
c) book of Amir |
d) books of Amir
d) books of Amir |
پاسخ :
گزینه a صحیح است. چون امیر انسان است از 's در آخر اسم آن استفاده می شود.
پاسخ : گزینه a صحیح است. چون امیر انسان است از 's در آخر اسم آن استفاده می شود. |
3 – Those are the ……..books.
3 – Those are the ……..books. |
a) boys of
a) boys of |
b)
boys
b) boys |
c) librarys
c) librarys |
d) library of
d) library of |
پاسخ :
گزینه b صحیح است . bag انسان است و s' می گیرد. گزینه های دیگر از نظر
گرامری پاسخ درستی نمی دهند.
پاسخ : گزینه b صحیح است . bag انسان است و s' می گیرد. گزینه های دیگر از نظر گرامری پاسخ درستی نمی دهند. |
3 - در تمرین زیرs' یا of به
کار ببرید
1. They are my sister ……pens.
3 - در تمرین زیرs' یا of به کار ببرید |
1. They are my sister ……pens. |
پاسخ :
s' به کار می رود چون sister جاندار است.
پاسخ : s' به کار می رود چون sister جاندار است. |
4 – در جای خالی کلمه مناسب به
کار ببرید.
1- mina isn't fat. She is ……….
پاسخ :
thin
4 – در جای خالی کلمه مناسب به کار ببرید. |
1- mina isn't fat. She is ………. پاسخ : thin |
2- Ali is tall but his brother is ……….
پاسخ :
short
2- Ali is tall but his brother is ………. پاسخ : short |
3 – The wall Amir ….. house is brown
پاسخ :
در اولین جای خالی Of و در دومین جای خالی 's قرار می گیرد.
3 – The wall Amir ….. house is brown پاسخ : در اولین جای خالی Of و در دومین جای خالی 's قرار می گیرد. |
4. Ahmads mother is a nurse …….is a good nurse.
پاسخ :
she
4. Ahmads mother is a nurse …….is a good nurse. پاسخ : she |
درس دوم | ||||||||||||||||||
گرامر یا دستور زبان این درس درباره
استفاده از ضمایر مفعولی می باشد و قسمت دیگر آن درباره قیدهای تکرار می
باشد. نکات گرامری این درس به ترتیب زیر می باشد.
به چند مثال توجه کنید Give me a pen
please. | ||||||||||||||||||
2 – ضمایر مفعولی فقط بعد از
فعل هایی می آیند که به مفعول احتیاج دارند مانند : See,help,give,ask,buy,eat,want,visit
و ..... بعضی از
فعل ها به مفعول احتیاج ندارند و به تنهایی معنای کاملی دارند مانند go,
come و ... She is
always late. یعنی «او
همیشه دیر می کند» . در این مثال قید تکرار always بعد از فعل is که از
مشتقات فعل to be است قرار گرفته است. She
always cames late. | ||||||||||||||||||
تمرین | ||||||||||||||||||
1. sara gets up early at the morning. قید
تکرار (usually) قبل از فعل اصلی جمله قرار می گیرد.(بعد از فاعل) 2.sara is at home on Fridays. قید تکرار (usually) بعد از مشتقات فعل is) , tobe)در جمله قرار می گیرد. | ||||||||||||||||||
2 – پاسخ صحیح را انتخاب کنید. | ||||||||||||||||||
1. I usually see (him – he) at school. پاسخ :
him می باشد چون در اینجا احتیاج به یک مفعول داریم. فعل see (دیدن) احتیاج
به مفعول دارد که مشخص کند که چه کس را دیده ام. 2. (They – Them) are good friends. پاسخ :
They می باشد چون در اینجا نقش فاعل را دارد. them ضمیر مفعولی است. 3 – Does (him – he) teach (you – yours) English. پاسخ :
he نقش فاعل و you نقش ضمیر مفعولی را دارد 4 – Ahmads sisters has an apple in ( she – her) hand. پاسخ :
ضمیر ملکی her به کار می بریم. چون فاعل Ahmad's sister است که مؤنث (زن)
است. (her در این جمله ضمیر ملکی است نه ضمیر مفعولی) 5 – Do you know that girl ? yes I know (she – her) پاسخ : ضمیر مفعولی her به کارمی بریم چون that girl مؤنث (زن) است و مفعول جمله نیز می باشد. | ||||||||||||||||||
3 – گزینه صحیح را انتخاب کنید. | ||||||||||||||||||
1- Her son wants and orange. Please give …….an orange .
(her – him – he) پاسخ :
him صحیح است . چون her son مذکر (پسر) است 2 – Do you like children? Yes I like …….( himtheir –
them) پاسخ :
them صحیح است. چون children جمع است 3 – Do you help your mather at home?Yes I help … (she – her
– him) پاس
درس سوم گرامر یا دستور زبان این درس درباره
استفاده از How much و How many می باشد و نکات آن عبارتند از : نکات 1 – کلمه How much به معنای «چه
مقدار» می باشد. هر گاه بخواهیم سؤال کنیم که «چقدر » یا «چه مقدار» از این
کلمه استفاده می کنیم. How much برای پرسیدن مقدار اشیاء غیرقابل شمارش و
یا برای پرسیدن قیمت چیزی است. بعضی از اشیاء غیر قابل شمارش عبارتند از
پول، نان، برنج، آب و شیر .......به مثال های زیر توجه کنید.
How much money
do you have? شما چقدر پول داری ؟ 2 – کلمه How
many به معنای «چه تعداد» می باشد. هر گاه بخواهیم سؤال کنیم که «چندتا» یا
«چند عدد» یا «چه تعداد» از این کلمه استفاده می کنیم. How many برای
پرسیدن تعداد اشیاء قابل شمارش به کار می رود مانند کتاب، دانش آموز،
اتوموبیل و غیره . به مثال های زیر توجه کنید. How many buses
are there in the street? چند عدد اتوبوس در خیابان وجود دارد؟ 3 – در پاسخ به
How much معمولاً از کلمات alittle- some- a lot of استفاده می شود و در
پاسخ به How many معمولاً از کلمات afew – some- a lot of استفاده می شود.
1- How much
bread is there in the basket? تمرین :
1. There is some meat on the plate. چون meat
غیرقابل شمارش است با How much سؤال می شود. پس از How much اسم به صورت
مفرد 2. There are many students in the class. چون student
قابل شمارش است باmany How سؤال می شود پس از How many اسم به صورت جمع
(students) و فعل با صیغه جمع (are) می آید. 2 – به سؤالات زیر پاسخ دهید.
1 . How many apples do you see in this picture? پاسخ : apple
قابل شمارش است و در عکس دو عدد سیب دیده می شود. 2. How much mild is there in the glass? پاسخ : milk
غیرقابل شمارش است و در لیوان مقدار کمی شیر وجود دارد. مقدار کم برای
چیزهای غیرقابل شمارش با little a بیان می شود. 3 – گزینه صحیح را انتخاب کنید.
1. Does he have ……..friends in this school? پاسخ : d صحیح
است چون friend قابل شمارش است. بقیه گزینه ها را نمی توان برای چیزهای
قابل شمارش به کار برد. 2 - How much money do you need? Just ………….. پاسخ : b صحیح
است . چون money غیرقابل شمارش است. بقیه گزینه ها را نمی توان برای چیزهای
غیرقابل شمارش بکار برد. 3. I see …. eggs and…… rice on the table. پاسخ : C صحیح
است چون بعد از جای خالی eggs (تخم مرغ ها) آمده معلوم است چند تخم مرغ روی
میز دیده می شود نه یکی و برای آن a few (یعنی تعداد کمی) درست است. Rice
(برنج) غیرقابل شمارش است و برای آن a little(یعنی مقدار کمی ) درست است. 4. There are …….books on the table. پاسخ : a صحیح
است. چون book قابل شمارش است. گزینه های دیگر فقط برای اشیاء غیرقابل
شمارش به کار می رود. |
درس چهارم |
گرامر یا دستور زبان این درس
درباره زمان گذشته ساده است که نکات آن در زیر آورده شده است. 1) I play
football every day. (زمان حال ساده ) 2 – اگر
خود فعل به حرف e ختم شود در اینصورت برای ساختن زمان گذشته فقط به آن d
اضافه می شود مثلاً Live
--> lived 3 – بعضی از افعال هنگام افزودن ed املاء شان عوض می شود. مانند : Study
--> studied 4 - جمله
هایی که مربوط به زمان گذشته ساده هستند معمولاً با قیدهای زمان گذشته
همراهند . شما با قیدهای زمان زیر آشنا هستید Yesterday
: دیروز 5 - برای
منفی کردن زمان گذشته از کلمه did not استفاده می شود و فعل به صورت اول
خودش برمی گردد. I played
football yesterday . (زمان گذشته ساده) به جای
did not می توان از مخفف آن didn't هم استفاده کرد. I didn’t
play football yesterday. 6 – برای
سؤالی کردن زمان گذشته از فعل کمکی did که گذشته do است استفاده می شود.
فعل did را در ابتدای جمله استفاده می کنیم و فعل اصلی جمله به صورت اول
خودش بر می گردد. I played
football yesterday. (زمان گذشته ساده ) |
تمرین : |
1. when …………..? در هنگام
سؤالی کردن از فعل کمکی did استفاده می شود و فعل اصلی جمله (visited) به
حالت اول خودش برمی گردد. 2 . Where………………? مانند
مثال بالا از فعل کمکی did استفاده کرده ایم و فعل اصلی جمله (went) به
حالت اول خودش (go) بر می گردد. 3. …………..? از فعل
کمکی did برای سؤال کردن استفاده می کنیم و فعل اصلی جمله (bought) به حالت
اول خودش (buy) بر می گردد. 4. ……………..? برای سؤال ساخن از did در اول جمله استفاده می شود و فعل به صورت اول خدش استفاده می شود. |
2 – پاسخ صحیح را انتخاب کنید. |
1. He ……some cheese yesterday morning.(get – got – gets) پاسخ :
got صحیح است چون جمله مربوط به زمان گذشته (yesterday morning) می باشد.
got گذشته getاست. 2. Mina helped her mother ………(last night – tomorrow –
today) پاسخ
:last night صحیح است چون جمله مربوط به زمان گذشته است و فعل helped در آن
استفاده شده است باید قید زمان گذشته به کار ببریم. 3. Ali …….his homework at school yesterday.(did-does-
don't) پاسخ : did صحیح است چون در جمله قید زمان گذشته yesterday استفاده شده است. Did در اینجا فعل اصلی جمله و گذشته do می باشد. |
درس پنجم |
گرامر یا دستور زبان این درس ادامه گرامر درس قبل می باشد. در این درس شما با فعل های بی قاعده آشنا می شوید. |
نکات |
1 – افعالی که با اضافه کردن
ed یا d به آخرشان تبدیل به زمان گذشته می شوند. افعال باقاعده نامیده می
شوند مانند play, watch و .... go-->
went 3 –
برای منفی کردن و سؤالی کردن افعال بی قاعده مانند افعال با قاعده از
didn’t , did استفاده می کنیم. توجه کنید که هنگام استفاده از فعل کمکی did
و didn't بایستی فعل اصلی جمله حتماً به حالت اول خودش برگردد. به مثال
زیر توجه کنید. He goes
to school everyday. (حال ساده) |
تمرین |
1 – Did you go to library last week? فعل go
از افعال بی قاعده است. گذشته آن wentمی باشد. 2. Did Ali buy a story book yesterday? فعل buy
از افعال بی قاعده است. گذشته آن bought می باشد. 3. Did you see Alies father last night? فعل see
از افعال بی قاعده است. گذشته آن saw می باشد. اما در اینجا چون پاسخ منفی
است از شکل اول فعل یعنی see استفاده شده است. 4. Did she do her homework last night? پاسخ : فعل اصلی این جمله do به معنای انجام دادن می باشد. گذشته do می شود did، اما در این جمله چون پاسخ به No داده شده ( پاسخ منفی است) فعل اصلی do، به شکل اول خودش یعنی همان do آورده شده است. |
نکته : افعال بی قاعده در انگلیسی حدود 200 عدد می باشند که حدود 40 تای آن مربوط به کلاس سوم راهنمایی می باشد و در صفحه 80 کتاب درسی آورده شده است. |
درس ششم |
گرامر یا دستور زبان این درس درباره زمان گذشته استمراری می باشد. |
نکات |
1 – زمان گذشته استمراری در
مورد عملی صحبت می کند که در گذشته برای مدتی انجام می گرفته است. فرمول
این زمان به صورت زیر است: فاعل +
was(were) + ing قید مناسب + مفعول + فعل همراه I was
studing English in the evening. 2 – فعل
های was , were فعل های کمکی این زمان هستند. برای منفی کردن و سؤالی کردن
از همین افعال کمکی استفاده می کنیم. به مثال زیر توجه کنید. She was
watching T.V when I came. زمان گذشته استمراری |
تمرین |
1. what ………….? برای
سؤال ساختن فعل کمکی was یا were را قبل از فاعل می گذاریم. 2 – when …….? 3 - ………………? |
2 – پاسخ کامل دهید: |
1. was Reza fixing his bicycle yesterday morning? برای
جمله منفی زمان ماضی استمراری از weren't , wasn't استفاده می شود. 2 – were you helping your mother yesterday afternoon? |
درس هفتم | ||||||||
دستور زبان یا گرامر این درس درباره استفاده از افعال کمکی can, should, may می باشد . نکات آن به ترتیب زیر می باشد | ||||||||
نکات | ||||||||
1 – فعل های can, should, may از
افعال کمکی هستند. معنای این افعال به شرح زیر می باشد. | ||||||||
She can
read English well. | ||||||||
تمرین | ||||||||
1 – May i use your notebook? فعل may
یک فعلی کمکی است. معنای آن اجازه داشتن و ممکن بودن است. بعد از May فعل
اصلی به صورت ساده می آید ( مصدر بدون to) 2 – Can she speak English? پاسخ :
فعل can یک فعل کمکی است. معنای آن توانستن می باشد. بعد از can فعل اصلی
به صورت ساده می آید (مصدر بدون to) 3 – Should he do his homework before 10. پاسخ : فعل should یک فعل کمکی است . معنای آن باید یا بایستن می باشد. بعد از should فعل اصلی به صورت ساده (مصدر بدون to) می آید. | ||||||||
2- در جای خالی از افعال کمکی can, may, should استفاده کنید. | ||||||||
1- You ……….go to school today because you are sick. درس هشتم دستور زبان یا گرامر این درس درباره
قید حالت می باشد. نکات آن به ترتیب زیر می باشد. نکات 1 – قید کلمه ای است که چگونگی
انجام شدن فعل را بیان می کند. یا بر زبان و یا مکان خاصی دلالت می کند.
شما قبلاً با قیدهای زمان و مکان مانند yesterday(دیروز) و school (مدرسه)
آشنا شدید. He is a bad
driver. قید معمولاً در
پایان جمله می آید و چگونگی انجام یافتن فعل را بیان می کند. He is a drivers
badly. او به طور بدی رانندگی می کند 4 – بعضی از
صفات برای تبدیل شدن به قید ly نمی گیرند بلکه شکل قیدی آنها با صفت فرق می
کند و بایستی که از حفظ شوند مانند : He is a hard
worker. او کارگر سخت کوشی است تمرین
1. A hard worker works ………………. پاسخ : hard
صحیح است. Hard صفتی است که ly نمی گیرد 2 – A fast driver drives ………….. پاسخ : fast
صحیح است . fast صفتی است که ly نمی گیرد 3 – A carefull driver drives ………….. پاسخ :
carefully صحیح است. با اضافه کردن ly به carfull قید حالت ساخته می شود
2- پاسخ صحیح را انتخاب کنید.
1- she is doing her homework …….(
careless-carefully-carefull) پاسخ :
carefully صحیح است. چون در اینجا به قید حالت نیاز داریم 2 – she is a
……..driver.(slowly- carefully-fast) پاسخ: fast
صحیح است چون در اینجا به صفت احتیاج داریم. Fast هم می تواند صفت باشد هم
قید 3 – Mina is a …………student . she speaks English. Well
(well – good – bad) پاسخ : good
صحیح است چون قبل از اسم احتیاج به صفت داریم که اسم را توصیف کند. 4 – I am ai fast runner.I run ………( carefull – fast –
quick) پاسخ : fast
صحیح است. چون بعد از فعل احتیاج به قید حالت داریم که چگونگی انجام فعل را
بیان کند. 5 – They learn English………….(easy – easily – careful) پاسخ : easily
صحیح است . چون درا ینجا به قید نیاز داریم |
درس نهم |
دستور زبان یا گرامر این درس درباره زمان آینده می باشد. نکات آن به ترتیب زیر می باشد. |
نکات |
1 – برای ساختن زمان آینده از
فعل کمکی will استفاده می شود. به این ترتیب که will رادر جمله قبل از فعل
اصلی می آوریم. I go to
school everyday. 2 – برای
منفی کردن از will not قبل از فعل اصلی استفاده می شود. I will
not go to school tomorrow. 3 – برای
سؤالی کردن will را اول جمله و قبل از فاعل می آوریم. Will you
go to school tomorrow? 4- فعل
کمکی will برای همه فاعل ها به طور یکسان به کار می رود. Next +
اسم زمان 6 – از فعل کمکی may هم می توان برای زمان آینده استفاده کرد که احتمال و امکان انجام کار در آینده را می دهد. |
تمرین |
1- ……………………. جملات
زمان آینده ساده با آوردن will به اول جمله (قبل از فاعل) سؤالی می شوند. 2 – where…………………… |
2 – پاسخ کامل بدهید. |
1- will you eat lunch in a restaurant tomorrow? برای دادن پاسخ منفی زمان آینده از will not یا مخفف آن won't استفاده می شود. |